Buongiorno! Come sta?

Olen niitä ihmisiä jotka eivät kestä toimettomina. Koska tällä hetkellä elämässä tuntuu puuttuvan opiskeluvirike, päätin aloittaa Italian opiskelun. Ihastuin Italiaan hieman jo vuonna nakkisota luettuani erään suloisen romaanin Italiaa opettavasta naisesta. Tahtoisin lukea sen uudestaan.. Olisikohan äidilläni vielä se hyllyssään? Nyttemmin lukaisin pari Donna Leonin ihastuttavaa kirjaa ja hurmaannuin täysin komisario Guido Brunettin sympaattisesta hahmosta, kulttuurihistoriasta sekä verkkaisesti etenevistä rikostutkimuksista upeiden taideaarteiden parissa. Mutta eniten olen haksahtanut Italiaan. Ruokaan, juomiin, elämäntyyliin, kuvailuihin ja mielikuviini Italiasta. Kieliä on muutenkin hauska opiskella, nyt minulla on hyvä syy! Saatan nimittäin vielä päästä käymään Italiassa ja minusta olisi ihanaa käyttää kieltä paikan päällä.

Olen opetellut kuuliaisesti ääntämistä kirjan mukana tulleen cd:n kera. Ciao Anna, Mikko, Francesca e Aldo! He ovat väsymättömiä opettajiani cd:n ääniraidalta. Teen parhaani ja luen innostuneena joka päivä kirjan ensimmäisiä sivuja. Aamuisin jos on aikaa, työmatkalla, iltaisin ja vapaapäivinä. Olen ehtinyt opiskella jo kokonaista kolme päivää!