Voi kun saisin jotkin asiakkaat jotenkin ymmärtämään, että oman melodraaman kehittäminen, huutaminen, karjuminen, raivoaminen, sylkeminen tai nyrkin pöytään lyöminen ei ihan oikeasti auta asiaa yhtään, eikä saa asiakaspalvelijaa ainakaan myötämielisemmin asioita hoitamaan. Se, että olet kadottanut niin kuittisi, paperisi kuin todellisuudentajusikin, ei helpota työtämme ja asioiden vääristely saa vain koko homman entistä hankalammaksi. Jos kerrot rehellisesti mitä on tapahtunut tai edes valehtelet samaa tarinaa, helpottaa se työtämme enemmän kuin sekalainen kiemurtelu ja venkoilu jonka keskeltä yritetään kaivaa jotain punaista lankaa esiin. Kun selityksessäsi ei ole päätä eikä häntää, ei se siitä yhtään selkeämmäksi muutu kun alat huutamaan. Mutta jos tarkoituksesi on että sinut muistetaan, siinä kyllä onnistut. Varmasti muistankin jos jossain tällaiseen asiakkaaseen törmään. Huom. me aspat olemme vain tietyn tuntimäärän viikossa töissä, voit törmätä meihin myös vapaalla. Haluatko varmasti tulla naurunalaiseksi aspan tuttavien keskuudessa? Jos käyttäydyt ystävällisesti, saat varmasti jatkossakin erinomaista palvelua.

Myöskin jos sanomme olevamme toisen asiakkaan kanssa, emme ihan satavarmasti ala palvelemaan kesken kaiken sinua vaikka kuinka käskisit piikomaan nyrkkiä pöytään lyöden. Ihan oikeasti. Edes tittelisi vön sisselssön ei ole kyllin suuri syy keskeyttää edellisen asiakkaan tilauksen hoitaminen tai rahastaminen vain koska purjehdit paikalle maailmanomistajan elkein. Jos olisit maailmanomistaja, voisit samantien käskeä kaiken pyörimään ympärilläsi, mutta koska olet ihan samanlainen pikku pulliainen kuin kaikki muutkin, ei auta kuin kiltisti kökkiä ja odotella vuoroasi. Palvelemme kyllä vuorollasi ilomielin ja ystävällisesti kunhan käyttäydyt asiallisesti.