Kumma miten jo 30-tuntinen työviikko voi viedä mehut. Pitkään olen sinnitellyt aina yhden päivän vapaalla ja seuraavana jo töitä. Ei ehdi oikein palautua ja aamuisin olen yhtä suloinen kuin raivotautinen kalkkuna. Toisin sanoen hyökkäilen kaikkea liikkuvaa kohtaan töyhtö punaisena ja närpin jokaista joka osuu eteeni niin kotona kuin bussin käytävällä. Tähän tarkoitukseen minulla on myös Katse. Katse on se, minkä jotkut mummot osaavat luoda räkiviin teineihin ja saavat ne ärsyttävät pikku räkänokat kutistumaan saappaankorolla liiskattavaksi, säälittäviksi pikku lutikoiksi.

Viimeksi käytin Katsetta yhtä aivan saakelinmoisen ärsyttävää ukonrahjuketta vastaan. Mikä hemmetti siinä on, ettei aikuinen ihminen osaa saakeli julkisella paikalla syödä suu kiinni! Siellä se istua jörötti selkäni takana bussissa ja "mums, mums, MAISKIS, namsnams, MOISKIS." kuului purkan litsahtelu suussa. Se älypää idiootti kaiken lisäksi nässytti niin, että säännöllisin väliajoin paljas niskani sai sylkipisaroiden kasteen! Voi jessus, että mun teki mieli vääntää silti joko pilli tai kieli solmuun tai kenties mieluiten molemmat. Olen eritekammoinen, en kestä edes kuolaavia vauvoja (en edes veljenpojaltani joka on oikeasti syötävän suloinen vesseli), joten ventovieraan ihmisen sylki ajaa minut sekunneissa hulluuden partaalle. Niinpä kun nousin korot kopisten jäädäkseni pois, loin kaikkein hyisimmän, peräänantamattomimman ja alaspäin suunnatuimman katseeni syyllistä kohtaan. Kuului "namsnams MAissskss..ssht" kun äijän maiskutus hiipui hiljaisuuksiin ja toivon mukaan hän nielaisi sen manalassa kirotun purkkansa syvälle umpisuolensa sisään.

Niin! Älkää jumalauta syökö suu auki tai minä tulen ja tungen sen eineksen niin syvälle sisuksiin, että voitte ängertää sen ulos ahterista saman tien!!!