Pöllin Wiilealta hauskan meemin johon vastailen stadiksi kun en enää kunnollisesti savoa taida. Tarkoitus on kirjoittaa esimerkkilauseet kuten ne itse sanoisi, omalla murteella.

1. Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
Mun systan punanen mekko menis myös mulle.

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?
Tarviiksä jelppiä siin kirjotusjutuss(a) jonka mantsanope anto?

3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
Joojoo, tehään vaan niin. Iha(n) sama.

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
Kalmo sano et se hakee meiät ehkä varttii vailla kuus.

5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
Mä tulinki stadiin dösäl ku vitun juna meni just nenän eestä.

6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?
Ooksä nähny missää mun broidin puhelinta?


7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?
Ostitsä sen hameen/koltun joka me nähtiin viime viikol henkkamaukassa/halvassa ja mauttomassa?