Nyt pitäisi tehdä kortti. Mr. T:n isä täyttää kuutospyöreitä ja allekirjoittanut hikoilee jo ajatuksesta väkertää jotain onnitteluntapaista. Ei siinä vielä kaikki, että olemme kertaalleen eronneet ja olen tuottanut surua ja murhetta heidän pojalleen, vaan lisäksi olen uusien ihmisten seurassa suorastaan tuskallisen ujo, joten he pitänevät minua äärimmäisen epäkohteliaana ja harvinaisen huonotapaisena nuorena naisena. Esimerkki blinikutsut:
Olemme Mr. T:n herttaisen isoäidin luona ja pöytä on pistetty koreaksi. Kauhusta jäykkänä istun paikoillani ja toivon, että jos olen ihan hipihiljaa kukaan ei kenties huomaa olemassaoloani. Hetkeä aiemmin kysyttiin otanko punaviiniä ja kauniisti kiittäen ilmoitin tietysti ottavani, minkä jälkeen tietysti kaikki muut hyveellisesti kieltäytyivät kunniasta. Niinpä ihan vain minua varten avattiin pullo parempaa punaviiniä ja minä polla punaisena istuin sitten pöydässä ainoana punaviini edessäni muiden siemaillessa sivistyneesti vettä. Minä lie juoppona pitivät jo siinä vaiheessa. Seuraavaksi isoäiti herttaisesti pyysi "Jenni, ...kkua." Hetken aivoni raksuttivat tyhjää. Voi ei, voi ei, voi ei! Minut on huomattu! Mitähänsanoimitähänsanoi?!! kolmannella kerralla tartuin tärisevin kätösin punKKUlasiini, henkäisin "Joo!" ja siemaisin mahdollisimman sievästi. Tämän jälkeen Mr. T:n isä ojensi kätensä pöydälle, tarttui edessäni olevaan kurKKUastiaan ja ojensi sen isoäidille. Minä istuin posket punaisina ja yritin likistäytyä mahdollisimman pieneksi tuoliini.

Mutta nyt. Nyt minulla on mahdollisuus yrittää hieman korjata heidän käsitystään minusta mikä varmasti ei liene kovin korkealle asetettua. Yritän siis tehdä oikein kauniin, pikkusievän ja iloisen onnittelukortin. Harvemmin vain pää on yhtä paljon lyönyt tyhjää ja suorituspaineet ovat valtavat. Mitämitämitä minä nyt onnistuisin tekemään, että heidän käsityksensä minusta muuttuisi edes hieman paremmaksi? Minä en oikeasti ole epäkohtelias, ikävä ja huumorintajuton hyssykkä! Olen empaattinen, kiltti, nokkela, hauska ja herttainen ja pidän ihmisistä! Siltikin, jos pistän ison sydämen korttiin, se todennäköisesti tulkitaan hieman väärin.. :)